Eerste stage dag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu Eerste stage dag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

Eerste stage dag

Blijf op de hoogte en volg maartje

13 Mei 2019 | Kenia, Kisumu

13-05, maandag

Vandaag eerste nieuwe stagedag op me nieuwe stage. We gingen eerst kennis maken met de stage van Fenna en Aleyna. Hun gaan stage lopen in het Russisa ziekenhuis. Om 9.00 gingen we er met de tuktuk ernaartoe. Bij de aankomst werden we afgezet bij out patiënt. Mensen zitten daar wel eens 1 dag of 2 dagen te wachten. Het maakt niet uit in wat voor toestand ze zijn. Sommige mensen overlijden ook daar.

Millicent en marrielle waren er ook bij. We hebben door 2 mensen een rondleiding gekregen door het ziekenhuis. Als eerst kwamen we bij de intensieve care, je moest je schoenen uit en je kreeg crocs aan, waar lekker iedereen met z’n voeten heeft ingezeten....

Het was heftig om te zien maar het zag er schoon en hygiënisch uit. We hebben nog veel meer gezien. Ook de bevallingsruimte, de vrouwen poepen de baby’s uit, dat gaat zo gemakkelijk bij hun.

We moesten nog langs de baas om ons voor te stellen en hij moest checken of alle papieren goed waren.

Het was ondertussen alweer 12.30 dus kregen we wat trek. We hebben in het restaurant gegeten en ik had lekker chapatti met green grams. Na de lunch zijn we nog maar mij stage gegaan, pandi pieri en dat duurde maar 5 min.

Pandi pieri en ons huisje is op 5 min loopafstand dus konden we nog wat boodschappen doen. In de avond hebben we gerelaxt en zijn we vroeg naar bed gegaan. Want morgen moeten we er vroeg uit.

maartje

hoi! Ik ben Maartje van Bezooijen en zit op het Kellebeek in Roosendaal. Eind maart ga ik eindelijk naar Kenia! Ik ga er 3 maanden naar toe en heb er super veel zin in! Ik ga hier de komende 3 maanden, april, mei en juni bloggen over wat er allemaal gebeurt in Kenia. Zodat ik later zelf ook kan terug lezen wat er allemaal gebeurt is. En natuurlijk voor iedereen die mijn avontuur wilt lezen. Ik ben alvast aan het aftellen om een super toffe reis te maken! Groetjes Maartje 15-01-2019

Actief sinds 15 Jan. 2019