Fijne koningsdag! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu Fijne koningsdag! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

Fijne koningsdag!

Door: Maartje van Bezooijen

Blijf op de hoogte en volg maartje

28 April 2019 | Kenia, Nairobi

28-04, zondag

Ik werd pas om 10.00 wakker, heerlijk! Daarvoor ben ik wel wakker geworden van een koe die stond moeien. Heel irritant was dat.
De andere 2 meiden zaten al te ontbijten dus ik schoof bij hun aan.
Het was daarna in de pyjama chillen op de bank en soms even wat praten.
Rond 13.30 hebt Aleyna in Turks gerechtje gemaakt van ei, tomaat, ui en knoflook.
Dat was lekker.
We hebben daarna alles opgeruimd en zijn we gaan kaarten.
Om 15.00 was het weer tijd om naar babyhome te gaan, ik doe altijd eerst de baby’tjes checken en daarna ga ik naar de grotere kinderen.
Toen de kinderen buiten aan het spelen zaten wij samen met wat kinderen.
Ik keek even om heen en ik zag opeens een meneer die een konijn vasthad. Hij had het konijn vast aan zijn oren…
Ik vond dat heel zielig om te zien. De kinderen mochten het dan aaien en daarna werd het weer teruggezet in het hok.
Ik was best wel nieuwsgierig hoe het konijn leefde dus ik ging even kijken samen met Fenna.
Het stonk daar heel erg want alle plas en poep lag onder het hok. Ze hebben ook 5 konijnen in een klein hokje. Ik wou ze allemaal bevrijden maar dat kan zomaar niet.
De mensen hier gaan niet goed met dieren om. Ik heb ook geen behoefte meer aan een stukje vlees, want dan heb ik dat beeld in me hoofd.
Daarna terug naar het huisje gegaan. We kwamen er toen achter dat we niet heel veel meer eten hadden. Dus hadden we gevraagd of ze chapatti wilden maken voor ons. Maar het duurde heel lang voor dat ze kwam. Dus hebben maar nog wat we over hadden opgegeten.
Aleyna en ik hadden frietjes en daarbij ik een soepje.
Daarna kwam de vrouw om chappati te maken, beetje laat maar dan hebben we wel ontbijt voor morgen. Want nu hebben we niks meer in huis.
Het is ook maar beter dat we morgen naar Kisumu gaan kunnen we gelijk wat boodschappen doen. Daarna lekker weer het bedje ingedoken. Goodnight xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maartje

hoi! Ik ben Maartje van Bezooijen en zit op het Kellebeek in Roosendaal. Eind maart ga ik eindelijk naar Kenia! Ik ga er 3 maanden naar toe en heb er super veel zin in! Ik ga hier de komende 3 maanden, april, mei en juni bloggen over wat er allemaal gebeurt in Kenia. Zodat ik later zelf ook kan terug lezen wat er allemaal gebeurt is. En natuurlijk voor iedereen die mijn avontuur wilt lezen. Ik ben alvast aan het aftellen om een super toffe reis te maken! Groetjes Maartje 15-01-2019

Actief sinds 15 Jan. 2019
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 5643

Voorgaande reizen:

15 Januari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

28 Maart 2019 - 24 Juni 2019

stage in kenia

Landen bezocht: