een nieuw weesje - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu een nieuw weesje - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

een nieuw weesje

Door: Maartje van Bezooijen

Blijf op de hoogte en volg maartje

08 April 2019 | Kenia, Nairobi

Maandag, 8-4

7.00 ging de wekker weer, ugh. Ik ben geen ochtendpersoon.
Maar in de ochtend is het altijd lekker weer buiten. Wet ontbijten elke dag wel hetzelfde yoghurt met muesli. Vandaag ging Fenna gezellig met mij mee.
Zoals elke ochtend wordt er gebeden zou wij deden netjes mee. Ik stond vandaag weer bij de kleine baby’tjes en Fenna bij de dreumesen.
Wat ik heb opgemerkt dat de kinderen heel erg warm worden aangekleed. Ze hebben al een slaappak aan en daarover een dikke winterdeken. De baby’s hebben ook altijd zweetdruppels om hun voorhoofd.
Ik dacht ik neem initiatief dus begon al met de kindjes verschonen en in bad te doen. Het bad is meer in een wasbak, je was de kindjes ook allemaal met dezelfde washand en zelfde blok zeep, niet erg hygiënisch. Uiteindelijk heeft sister Rose het van mij overgenomen, want ik mocht de kindjes voeden. Fenna zat al bij de dreumesen dus ik kwam erbij zitten. We hebben hier geen begeleiding dus je zit dan heel lang bij de dreumesen en soms even bij de baby’s kijken. Vandaag kwam Mariëlle gezellig bezoek, we hebben gekletst over stage of alles goed ging en waar ik tegen aanliep. En alles ging goed! We hebben gelijk maar pauze genomen samen met de dames. Zoals gewoonlijk ei en brood dat eten we de hele week.
Om 15.00 moesten we terug, we hebben de was opgevouwen en daarna met de grote kinderen gespeeld, die veel aandacht van je willen wat natuurlijk nodig is. Toen we naar het huisje wouden kwam er een weesje binnen van 1 week. Zijn moeder was overleden en de vader was onbekend. Eigenlijk is er geen plek meer voor kinderen want er zijn te weinig begeleiders. Maar Fenna en ik waren toevallig in de babykamer wanner het baby’tje kwam en ze zeiden tegen Fenna dit word nu jouw kindjes, jij moet ervoor zorgen. Ze willen dan dat het kind wordt gesponsord. Fenna heeft geen ervaring met baby’s want zij doet tandartsassistente. Dus dat vond ze niet fijn. Ik heb gezegd dat ik er wel voor zorg.
We zijn daarna maar naar het huisje gegaan en hebben we lekker spring Rolls en samosa op met friet. Lekker! Daarna weer lekker naar bed want morgen weer een volle dag stage!

• 15 April 2019 - 05:14

Anne Van Bezooijen:

Zo leuk om van dag tot dag te lezen wat je mee maakt en doet. Zo zijn we er toch een beetje bij.

• 14 Mei 2019 - 18:20

Nina:

Nu aan je 2de stage begonnen, wat gaat het toch snel he.
    ik hoop dat je daar ook veel leert, het zal wel weer heel anders zijn.
    lekker Samosa!! ik ben wel jaloers hoor.