Eerste stage dag! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu Eerste stage dag! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

Eerste stage dag!

Door: Maartje van Bezooijen

Blijf op de hoogte en volg maartje

03 April 2019 | Kenia, Nairobi

Yes, eindelijk me eerste stage dag. Heb er heel erg naar uitgekeken. Ik moest om 8 uur aanwezig zijn, hun bidden ook elke ochtend dus ik deed mee. Daarna zouden ze een overdracht krijgen van de nachtzusters, daar hoefde ik niet bij te zijn van de sister. Dus ik ging mee met Fenna en Aleyna naar het ziekenhuis. Daar snapte ik niet veel van. Na 1 uurtje mocht ik terugkomen, dat vond ik spannend in me eentje. We moesten nog wat papieren tekenen en kreeg een complimentje over me Engels! Hierna ging het echt gebeuren! Ik mocht kiezen uit baby’s, peuters of kleuters. Ik koos voor de baby’tjes . Ze beginnen eerst met het wassen van de baby’tjes dit doen ze elke morgen. Ik heb eerst maar gekeken hoe ze de baby’tjes in bad deden. Het eerste wat me opviel was dat ze alle kinderen aan 1 armpje oppakken, ze gaan ook niet zachtjes met de kinderen om. Het tweede wat ik zag dat er 3 baby’s op de commode lagen en 1 in bad, soms even zonder iemand erbij, gelukkig ben ik daarvoor dan. Dat vond ik heftig. Toen ik ook voor het eerst de babykamer inkwam zag ik dat veel baby’s op hun buik lagen, blijkbaar als ze hebben gegeten leggen ze de baby’s op hun buik, ze laten de baby’s niet boeren. In Nederland moet je als ouder een handtekening zetten als het kindje op het buikje slaapt.
Ik ben lekker rustig begonnen met voeden. Dat was prima. Na het voeden en alles verschonen. Was het tijd om de was te doen met de hand inclusief de poepluiers en die stinken! Gelukkig hoefde ik dat niet te doen, ik hoefde alleen het uitwringen van de schone was. Daarna mocht ik het ophangen aan de waslijn. Ze hebben er geen wasmachine dus alles wordt met de hand gedaan. Ik weet zelf niet eens hoe een wasmachine werkt. Maar naar dat kon ik met de kindjes spelen dat vond ik leuk. Ze hebben genoeg knuffels en ook kleren! Ze komen niet te kort maar er is wel veel kapot of versleten.
Om 13.00 had ik pauze tot 15.00 want dan liggen ze te slapen.
Toen was het tijd om terug te gaan, ze waren zelf bezig met de was op te vouwen dus ik deed mee, ze zeiden dat ik op het een goede manier deed. Maar verder praatte ze alleen maar in eigen taal waar ik dus niks van snapte. Je wordt niet begeleid wat je kan doen of uitgelegd waar alles is. Dat vond ik niet fijn, dus dat wordt eigen initiatief nemen. Weer goed voor me leerdoelen wel.
Ik heb daarna niet veel gedaan, alleen met grotere kinderen gespeeld. (4-7)
Toen was het tijd om te bedenken wat we gingen eten en het werd lekker simpel, spaghetti!
Mijn eerste indruk was heftig!

  • 10 April 2019 - 17:18

    Wendy :

    Compliment voor je goede Engels?? Komt natuurlijk door je goede stagebegeleider

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maartje

hoi! Ik ben Maartje van Bezooijen en zit op het Kellebeek in Roosendaal. Eind maart ga ik eindelijk naar Kenia! Ik ga er 3 maanden naar toe en heb er super veel zin in! Ik ga hier de komende 3 maanden, april, mei en juni bloggen over wat er allemaal gebeurt in Kenia. Zodat ik later zelf ook kan terug lezen wat er allemaal gebeurt is. En natuurlijk voor iedereen die mijn avontuur wilt lezen. Ik ben alvast aan het aftellen om een super toffe reis te maken! Groetjes Maartje 15-01-2019

Actief sinds 15 Jan. 2019
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 5631

Voorgaande reizen:

15 Januari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

28 Maart 2019 - 24 Juni 2019

stage in kenia

Landen bezocht: