Naar Rangala! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu Naar Rangala! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

Naar Rangala!

Door: Maartje van Bezooijen

Blijf op de hoogte en volg maartje

02 April 2019 | Kenia, Nairobi

Eindelijk naar Rangala. De plek waar onze stage begint, Happy! Ik had de avond van te voren al me koffer een beetje ingepakt. Dus daar hoefde niet meer veel in. Tussen 10.30/11.00 zou consulata komen, maar die arriveerde om 11.30. De koffers gingen in de auto en wij zouden dan met een andere bus naar Rangala gaan.
Onze coach marie checkte over we genoeg boodschappen hadden, want niet zo was. Dus wij snel boodschappen gedaan en in de auto gedumpt die ons naar rangala zou brengen.
In de auto was nog plek dus wij dachten dat we welmet z'n alle in zou kunnen zitten, met z'n drieën op de achterbank. Maar daar kwamen nog rugtassen bij en boodschappen tassen, dat ging dus niet werken. Fenna heeft zich zelf opgeofferd om met Marie samen de bus te pakken naar Rangala. Het is ongeveer 1,5 uur rijden. De rit was soms wel even slaommen omdat er veel gaten in de weg zitten en ze rijden hier niet hard. We kwamen tegelijkertijd aan, dat was wel toevallig. Toen we arriveerden kwamen gelijk alle schoolkindjes op ons afgerend, dat was zo lief! We hebben gelijk de koffers in het huisje gezet en een kamer uitgekozen. De compound is veel beter dan in kisumu je hebt meer ruimte, eigen badkamer en eigen wc. De keuken is ook heel erg ruim en het belangrijkste is RUST tijdens de nacht.
Nadat we een beetje gesetteld waren, kregen we een rondleiding en een ontmoeting in babyhome en het ziekenhuis. Mijn eerste indruk van babyhome dat het stonk naar poep en deze poep stinkt! Er waren ook geen begeleiders in de kamer. Er zijn in totaal 4 kamers waar allemaal geen begeleiders bij waren. Daarna rondleiding gehad in het ziekenhuis waar het helemaal niet druk was. Na de rondleiding zijn we lekker naar het huisje gegaan en kregen we een vriendlijk verzoek om daar te eten, ze hadden speciaal eten voor ons gemaakt. We aten niet met de kinderen/begeleiders mee. Het avondeten was erg lekker. We hadden aardappelpuree met een soort andijvie en vis. Prima maaltijd. We hebben daar nog een uur gekletst met de coach, dat was gezellig. In het huisje heb ik me koffer uitgepakt en alles ingedeeld.
Daarna lekker gedoucht was een hele fijn douche en daarna lekker naar bed wan morgen was me eerste stagedag!! zin in!

• 09 April 2019 - 12:41

Damla Ozturk :

Hallo Maartje,

Leuk om je zo te volgen!