Met een baby'tje naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu Met een baby'tje naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

Met een baby'tje naar het ziekenhuis

Door: Maartje van Bezooijen

Blijf op de hoogte en volg maartje

30 April 2019 | Kenia, Nairobi

30-4, Dinsdag

Om 7.00 ging weer de wekker… Ik vind het steeds moeilijker om uit bed te komen. Ik ben nog 10 minuutjes blijven liggen en daarna moest ik er echt uit.
Ik heb me klaargemaakt voor stage en Fenna was er weer gezellig bij.
We zijn alle kindjes langsgegaan om even te kijken, dat vinden ze altijd wel leuk.
Er stond al heet water bij de baby’s dus zij we begonnen met wassen. Later kwam er een sister bij en die zei dat we met een kindje naar het ziekenhuis moest omdat hij griep had.
Met dat kindje ging het sowieso al niet goed want hij ademt heel slecht en rolt soms weg met z’n ogen.
Ik ging samen met Fenna naar het ziekenhuis. Ik had het kindje vast en de dokter dacht dat hij doodging dus hij pakte het kind uit me armen en begint op het ruggetje te kloppen want hij dacht dat het stikte. Gelukkig was dat niet maar ik schrok wel heel erg.
Het baby’tje kreeg een infuus in ze handje en hij mocht weer mee naar babyhome.
De dokter zij ook dat het onze verantwoordelijkheid is als het kindje doodgaat maar wij hebben even duidelijk gezegd dat niet zo is en dat het de verantwoordelijkheid van babyhome is.
We hebben het kindje weer teruggebracht naar babyhome gebracht en lekker in ze bedje neergelegd.
We hadden heel de ochtend in het ziekenhuis gezeten dus hebben we eerder pauze genomen.
Na de pauze wou ik even checken bij het baby’tje of alles goed ging.
Het ging goed maar het infuus was eruit dus wij weer terug naar het ziekenhuis.
Ze hadden pauze maar we zeiden het infuus is eruit wil je in nieuwe zetten, maar op dat moment boeide het niet voor hem, dat was heel raar. In de ochtend was hij helemaal gestrest en nu boeide het hem niet. Iemand zag dat wij geïrriteerd waren en toen hielpen ze wel.
Nieuw infuusje erin en nu hadden ze er een kartonnetje onder het handje gegaan zodat het mindersnel er uit ging.
Het baby’tje mocht weer terug naar babyhome.
We hebben daarna nog met de grote kindjes gespeeld maar ik was best wel moe dus zijn weer eerder naar het huisje gegaan.
We hadden in de avond niet zoveel zin om te koken maar Aleyna had een lekker en makkelijk turks gerechtje dus hebben we dat gemaakt.
Daarna lekker naar bed want we waren moe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maartje

hoi! Ik ben Maartje van Bezooijen en zit op het Kellebeek in Roosendaal. Eind maart ga ik eindelijk naar Kenia! Ik ga er 3 maanden naar toe en heb er super veel zin in! Ik ga hier de komende 3 maanden, april, mei en juni bloggen over wat er allemaal gebeurt in Kenia. Zodat ik later zelf ook kan terug lezen wat er allemaal gebeurt is. En natuurlijk voor iedereen die mijn avontuur wilt lezen. Ik ben alvast aan het aftellen om een super toffe reis te maken! Groetjes Maartje 15-01-2019

Actief sinds 15 Jan. 2019
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 5626

Voorgaande reizen:

15 Januari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

28 Maart 2019 - 24 Juni 2019

stage in kenia

Landen bezocht: