Met de kindjes naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu Met de kindjes naar het ziekenhuis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

Met de kindjes naar het ziekenhuis

Door: Maartje van Bezooijen

Blijf op de hoogte en volg maartje

17 April 2019 | Kenia, Nairobi

17-04, woensdag
De laatste stage dag van de week.
Fenna en ik hadden weer de babygroep samen, wat ik leuk vind en fijner. Want je behandelt de kinderen met liefde en hun behandelen de kinderen hard. We waren en bezig en sister Rose kwam binnen en zei dat er een paar kindjes naar het ziekenhuis moesten en of wij ze zouden brengen, dat vond ik niet erg. Er moesten 5 baby’s voor controle.
Wat ze doen bij de controle is het baby’tje wegen, meten en als het injecties nodig hebt doen ze dat ook. We konden vandaag alleen maar met 3 baby’s gaan, omdat de zon te hoog staat dan mogen ze blijkbaar niet prikken, heel raar.
We hebben heel de ochtend daar gezeten. Het was warm en de kinderen waren na een tijdje ook zwaarder op je schoot dus heb ik eerder pauze genomen.
We hadden niet veel meer in huis dus het werd toast met tomaat.
In de middag twijfelde of ik terug zou gaan want was erg moe, maar ben toch gegaan.
Ik heb geholpen met de was op te vouwen en gespeeld met de kindjes.
Daarna lekker terug naar het huisje en het eten klaargemaakt samen met de meiden.
We hadden aardappelschijfjes (die niet goed gelukt waren) en ik had een stukje kip en de meiden hadden mimosa die ook niet goed was, daarnaast hadden we gelukkig nog sla!
Morgen zijn we vrij van stage want we gaan iets heel leuks doen in het weekend!
Goodnight xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maartje

hoi! Ik ben Maartje van Bezooijen en zit op het Kellebeek in Roosendaal. Eind maart ga ik eindelijk naar Kenia! Ik ga er 3 maanden naar toe en heb er super veel zin in! Ik ga hier de komende 3 maanden, april, mei en juni bloggen over wat er allemaal gebeurt in Kenia. Zodat ik later zelf ook kan terug lezen wat er allemaal gebeurt is. En natuurlijk voor iedereen die mijn avontuur wilt lezen. Ik ben alvast aan het aftellen om een super toffe reis te maken! Groetjes Maartje 15-01-2019

Actief sinds 15 Jan. 2019
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 5627

Voorgaande reizen:

15 Januari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

28 Maart 2019 - 24 Juni 2019

stage in kenia

Landen bezocht: