naar de supermarkt - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu naar de supermarkt - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van maartje bezooijen - WaarBenJij.nu

naar de supermarkt

Door: Maartje van Bezooijen

Blijf op de hoogte en volg maartje

06 April 2019 | Kenia, Nairobi

zaterdag,

We konden vandaag weer lekker uitslapen, maar is weer niet gelukt….
Dan maar even in bed liggen en op me telefoon. Ik mis mijn eigen bed wel en ook douche!
Rond 11.00 kwam Consulata ons ophalen met de auto want we moesten boodschappen doen en dat was zeer nodig!
We gingen eerst naar consulata’s haar huis, daar hebben we chapati gegeten, dat lijkt heel erg op een pannenkoek maar dan dikker. Haar woonkamer stond helemaal vol met grote banken en stoelen en daarachter stond de koelkast en een kastje met glazen erin, niet handig dus!
Toen was het tijd om boodschappen te doen, het was ongeveer 30 min rijden naar een supermarkt, want waar wij zitten is letterlijk niks te doen.
De supermarkt was ook niet groot en had niet genoeg spullen. Daar tegenover was ook een marktje en daar hebben we gekeken voor groente en fruit. Op het marktje werd je nog erger aangekeken dan in de stad, je hoorde heel de tijd musungu i love you! Op de markt hebben we niet veel gevonden, watermeloen, tomaten en eieren. Het was ook super warm in het plaatsje, niet normaal!
Onze driver waren we kwijt dus hebben we zeker dik 3 kwartier gewacht op hem en dan in die warmte.
Na 45 min was hij er en konden we weer terug naar het huisje.
Tijdens het uitpakken stonk er iets heel erg in de tas, het was een verrotten ei en dat stinkt heel erg! We hebben gelijk maar alle eieren uitgetest of ze goed waren, want ik was niet van plan om ziek te worden.
Het was natuurlijk allemaal weer wat uitgelopen dus waren we later terug dan gepland.
Onze avondeten was aardappels, groente en kip voor mij, want de andere dames zijn vegetarisch en daarna lekker als toetje watermeloen! Jammie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maartje

hoi! Ik ben Maartje van Bezooijen en zit op het Kellebeek in Roosendaal. Eind maart ga ik eindelijk naar Kenia! Ik ga er 3 maanden naar toe en heb er super veel zin in! Ik ga hier de komende 3 maanden, april, mei en juni bloggen over wat er allemaal gebeurt in Kenia. Zodat ik later zelf ook kan terug lezen wat er allemaal gebeurt is. En natuurlijk voor iedereen die mijn avontuur wilt lezen. Ik ben alvast aan het aftellen om een super toffe reis te maken! Groetjes Maartje 15-01-2019

Actief sinds 15 Jan. 2019
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 5615

Voorgaande reizen:

15 Januari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

28 Maart 2019 - 24 Juni 2019

stage in kenia

Landen bezocht: